meknes, moulay idriss en chefchaoun - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu meknes, moulay idriss en chefchaoun - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu

meknes, moulay idriss en chefchaoun

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimmieeee

24 Mei 2009 | Marokko, Rabat

hooooi, opeens deed de site het niet meer tijdens mijn vorige bericht want je snapt wel dat t anders veel langer was geworden. maar ik ga gewoon weer vrolijk verder waar ik was gebleven!

even kijken, de aapjes... jaaaaaa die waren echt zooo leuk! was een topdag. daarna lekker in de bijna avondzon weer 2 uurtjes teruggewandeld en zoals elke avond vroeg naar bed. is trouwens geen overbodige luxe hier want om 4 uur smorgens gaat de muezzin een mooi liedje voor ons zingen in de moskee. schalmt echt altijd de hele stad door, is geen ontkomen aan. hij jengelt vrolijk door mijn oordoppen heen elke nacht. ondertussen kan ik t aardig imiteren als we in een gekke bui zijn;-) allahhhhh e akbarrrrrrrr.... slapen doe ik hier helaas net zo slecht als thuis. ligt dus toch niet aan de stress blijkbaar.

maar goed, donderdag gingen we met de lokale bus naar meknes. er was geen plek meer dus ik wat op de grond bij de chauffeur een een vrouw schoof heel lief opzij zodat juud nog met een bil bij haar op de stoel kon. daarna was er gelukkig plek vrij. dit was echt de engste busrit tot nu toe en juud heeft de meest angstige gezichten getrokken haha. niet dat ik compleet ontspannen was toen er twee tegenliggers gingen inhalen en het toch echt begon te lijken op een frontale botsing. pffff niet normaal hoe ze hier rijden. maar t ging allemaal net goed. juud wil niet meer voorin in de taxi zitten, dat scheelt weer een hoop bijna doodervaringen;-)

meknes is niet een heel bijzondere stad. wel een erg mooie toegangspoort naar de medina. de eerste dag hebben we weer over de souk gelopen, onze favo bezigheid. gelukkig hoeven we beide niet echt gebouwen te zien dus we spenderen de meeste tijd met verdwalen in de medina, naar mensen kijken op pleinen en natuurlijk de vlees, groente en fruitmarkten. soms mis je daar net de onthoofding van een kip, ieeee. en de geitenhoofden staren je ook net iets te vaak aan gnif.

zo grappig is trouwens dat de mannen hier hand in hand lopen en de meisjes ook heel vaak, heel leuk!

vrijdag gingen we naar de langverwachte verwendag in de hamam. zoooo dat hebben we geweten, heb nog steeds wondjes op mijn borsten in in mijn nek! t was een lokale dus we waren de enige toeristen, die ook nog eens geen frans praten. erg handig, not! iedereen is zich daar aan t wassen; scrubben, insmeren etc, heel grappig. we werden eerst ingesmeerd met een soort groene zeep, daarna moesten we op de grond gaan liggen en werden we helemaal gescrubd. en dat ging echt niet zacht aan toe, niet normaal, met het volle gewicht en haar volle borsten hing die vrouw boven me te scrubben. deed best zeer maar ik dacht ach dat hoort erbij. daarna kregen we een massage waarbij ik dacht dat ik minstens een klaplong en gebroken ribben zou oplopen, toen weeeer een scrub, neee houd op het doet al pijn genoeg, en toen een grote bak water over mijn hoofd. we hebben echt zoooo gelachen. zat ik t ene moment tussen die benen van die vrouw, het volgende moment moest ik op mijn buik met mijn hoofd op haar dijbeen gaan liggen hahaha. als je preuts bent, ga vooral niet naar de hamam! resultaat: zachte huid, dat wel, kapotte borsten en kapotte nek (lijkt op een driedubbele zuigzoen)maar al met al was t een geweldige ervaring!

na een ontbijt in het park, we kopen altijd vers brood, gekookt eitje etc op straat en eten dat ergens op (zo heb je dus ontbijt voor een euri pp!!), gingen we zaterdag naar moulay idriss, een pelgrimsoord met witte huisjes in de bergen, ten noorden van meknes. heeeel leuk daar, de enige toeristen (vroeger mochten niet moslims daar ook niet komen) en de mensen megaaaaardig. iedereen zegt bonjour zonder bijbedoelingen, we kregen zomaar koekjes van een vrouw die ze net zelf gebakken had, echt geweldig leuk. daar word ik echt zooo vrolijk van! vandaag kregen we ook zomaar snoejes in de bus van een vrouw.

die middag zijn we vandaaruit 5 km naar volubilis gelopen, een oude romeinse stad uit de derde eeuw voor christus. was mooi, zeker de omgeving. het leukst was de mannetjes die we langs de kant van de weg ontmoeten die ons uitnodigden voor kopje muntthee. we legden uit wat voor voorwerpen uit hun standje waar voor gebruikt werden zoonder iets te willen verkopen. en tsja juist daardoor gaan juud en ik overstag he. dus juud een 2e hands theepotje gekocht en ik een kadoo (verklap ik niet).

vandaag, zondag hebben we er de hele dag overgedaan om naar chefchaoun te komen, een heeeeeel mooi stadje in het rifgebergte (waar de marokkanen in nederland vnl vandaan komen) met een blauwe medina in het noordwesten van marokko. juuds helemaal blauwe outfit past hier perfect:-) we vinden t hier nu al super, er heerst een soort vakantiesfeer, weer heel anders dan hiervoor. we gaan hier vast en zeker nog een wandeling maken en verder nog geen plannen.

het reizen voelt weer zo lekker vrij en fijn. ik heb nu ook tijd om na te denken over dingen waar ik mezelf in nederland geen tijd voor gun. ik ben er nu uit dat ik in september een cursus spaans ga doen (wil ik al heeeeeel lang) en dat ik op mijn werk ga proberen om een contract voor minder uur te krijgen terwijl ik wel 36 uur blijf werken zodat ik per jaar een stuk of 12 dagen extra vakantie heb:-)

zo en nu gaan juud en ik lekker eten!!!!! en morgenvroeg lekker ontbijten op ons terras met uitzicht op het rifgebergte, pfff wat een zwaar leven. en dat weer voor 7 euri pp:-)

toedelssss

  • 24 Mei 2009 - 19:06

    Han:

    Ik dacht gisteravond al, dat bericht houdt wel heel abrupt op....

    Klinkt goed allemaal, fijn hoor, lekker genieten nog jullie!!!

    veel groetjes Han

  • 24 Mei 2009 - 21:27

    Laila:

    Hee Kimmie en Juud. Leuke verhalen weer! Geniet ervan nog een weekie en graag tot ziens (ook al hebben jullie daar minder zin in ... ;-) ) XL

  • 25 Mei 2009 - 14:33

    Maaike:

    Kimmie!!!! Ik ben jaloers!!!!!

    kusjes

  • 25 Mei 2009 - 19:51

    Ome Alex:

    Coolio!

  • 26 Mei 2009 - 13:45

    Natalie:

    Pfoe je hebt het echt heel zwaar lees ik al ;-) Veel plezier nog die laatste dagen!!

  • 26 Mei 2009 - 19:36

    Moeder Vlieg:

    hee kimmie heb in een deuk gelegen met je verhalen. Zeker met dat schrubben. Jeetje hingen de vellen er niet los aan jonge jonge. Nu ben je zeker door en door schoon. Maar zo te horen hebben jullie desondanks veel lol . Want jullie maken wel van alles mee. Is dat niet doodeng om daar in een taxi te zitten . En stutje hebben jullie nog de marrokkanen op een afstand kunnen houden ha ha. Nog hele fijne dagen en tot hoors.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Kimmmiee in Marokko

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2009

winderig asilah

26 Mei 2009

chefchaoun

24 Mei 2009

meknes, moulay idriss en chefchaoun

23 Mei 2009

azrou

19 Mei 2009

fes en azrou!!!
Kimmieeee

Mijn grootste passie: reizen!!!!

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 62978

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 04 Oktober 2013

Kimmieee in Turkije

01 December 2010 - 29 December 2010

Kimmmieee in Sri Lanka

02 Mei 2009 - 31 Mei 2009

Kimmmiee in Marokko

Landen bezocht: