winderig asilah - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu winderig asilah - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu

winderig asilah

Door: kimmieeee

Blijf op de hoogte en volg Kimmieeee

29 Mei 2009 | Marokko, Rabat

hoi, hier mijn laatste berichtje voordat ik terugvlieg. we zitten in asilah, helemaal in het noordwesten aan zee. de ochtend dat we uit chefchaoun vertrokken begon t opeens heel hard te waaien, lees stormen. de lokale bus waarin we zaten ging echt helemaal op en neer door de windstoten en op een gegeven moment moest ook t raam dicht. hier aangekomen vloog ook alles in het rond, zelfs terrasstoelen! maar tis hier heerlijk.

in elke stad hebben de taxis (renaultjes of peugotjes a la koekblikformaat) een andere kleur, hier zijn ze knalblauw. pastgoed bij de huizen, die zijn beetje groen met blauw geschilderd, mijn lievelingscombi:-) het is een kunstenaarsstadje met overal muurschilderingen, zelfs de muren en het plafond van ons hotel! heel mooi en fotogeniek. de eerste dag hebben we beetje rondgelopen en de zonsondergang van een fortmuur bekeken onder het genot van weer een lekker cakeje, wauwww.

gisteren, donderdag zijn we naar paradise beach gelopen over de rotsen in zee. het was eb dus dat ging perfect. onderweg vonden we allemaal kapotte tegeltjes die ze in heel marokko hebben voor huizen en moskeen etc. ze waren heel mooi afgerond door het water en ik heb een hele verzameling waar ik in nederland een tafeltje mee wil gaan mozaieken:-) vandaag gaan we er nog een paar meer zoeken.

wel zonde want ze flikkeren hier al hun afvalgewoon in de natuur, echt alles! ik heb dus in andersmans afvallopen wroeten op zoek naar de mooiste stukjes tegel... daarna hebben we even bij paradise beach gezetenmaar er was geen schaduw en das toch wel erg heet.

juud en ik hebben deze vakantie trouwens lekker aan jeugdsentiment gedaan en tijdens het wandelen elke keer liedjes uit de rons honeymoonquiz (je ruikt de rozegeuren, je ziet de maneschijn lala), vrouwtjetheelepel (een lepel omde baby mee te voerennnnn) etc gezongen, hahah erg leuk! helaas gaat vrouwtje theelepel niet meer uit mijn hoofd nu;-)

wat erg leuk is is dat de marokkanen die een link metnederland hebben daar echt heeltrots op zijn! ze spreken ons meteen aan zodra ze nederlands horen en vinden het heel leuk om dan weer een keer nederlands te spreken. had ik niet verwacht.
wat ik ook niet had verwacht is hoe lief ze hier voor dieren zijn. ze hebben hier zelfs huisdieren, honden en katten. in nederland vinden de meeste moslims dat onrein en zie je ze nooit lopen met een hond ofzo. de meesten zijn ook lief voor de vele straatkatten en geven ze eten enzo. behalve dan in chefchaoun waar ze heel veel katten, ook jonkies in een grote zak stopten en er heel hard tegenaan gingen trappen, lachend en wel. was niet fijn om te zien.

nou ik ga maar eens stoppen. ik hoop dat t in nederland mooi weer is want ik moeten even mijn bedekte lichaamsdelen bijbruinen. alleen mijn onderbenen en onderarmen zijn bruin, dat kan natuurlijk niet;-)!

zondagmiddag komen we aan in brussel. marnix van juud wilde juud heel graag komen ophalen dus das fijn en heel lief natuurlijk!!!

tot latersssssss



  • 29 Mei 2009 - 19:15

    Moeder Vlieg:

    hee kimmie jammer je laatste leuke verhaaltje zal ik wel missen hoor. Maar jullie treffen het want het is stralend weer hier 25 graden wordt het dit weekend. ik mis nog steeds ons zwembadje zeker nu dat het weer zo mooi is maar ja wie weet een goede reis en tot gauw

  • 29 Mei 2009 - 19:37

    Mieke:

    Hee Kimmie!
    Wat een verschil met dat enge verhaal aan het begin!! Zo zie je maar: de aanhouder wint. Geweldig dat je het zo naar je zin hebt en dat het land je zo boeit. Ben ook wel heel benieuwd naar je foto's, maar die ga ik vast zien.

    Het weer is hier trouwens supermooi, dus de overgang zal niet zo heel moeilijk zijn (Marokkanen hebben we hier immers ook zat en je mag wel en keer in mijn badkamer met marokkaanse tegeltjes komen poepen, haha). Nou, heb een veilige terugreis.

  • 01 Juni 2009 - 13:05

    Ome Alex:

    Welkom terug Kimmie!Tot de volgende reisverhalen maar weer... ik heb er van genoten!
    Tot snel weer in real life!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Kimmmiee in Marokko

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2009

winderig asilah

26 Mei 2009

chefchaoun

24 Mei 2009

meknes, moulay idriss en chefchaoun

23 Mei 2009

azrou

19 Mei 2009

fes en azrou!!!
Kimmieeee

Mijn grootste passie: reizen!!!!

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 62978

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 04 Oktober 2013

Kimmieee in Turkije

01 December 2010 - 29 December 2010

Kimmmieee in Sri Lanka

02 Mei 2009 - 31 Mei 2009

Kimmmiee in Marokko

Landen bezocht: