chefchaoun - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu chefchaoun - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu

chefchaoun

Door: kimmieeee

Blijf op de hoogte en volg Kimmieeee

26 Mei 2009 | Marokko, Rabat

hellloooo,

na even volhouden ben ik toch online. het internet hier in chefchaoun is een beetje een drama... maar verder is het hier echt super! gisteren zijn we door de blauwe medina geslenterd de hele da, na eerst ontbijt te hebben gekocht en op ons dakterras beetje gezond te hebben. dit is echt de mooiste stad tot nu toe. dat blauw in alle tinten is zooo mooi, kan ik niet uitleggen. elke hoek die je inslaat is weer een verrassing en juud en ik hebben dan ook de hele dag met onze cameras rondgelopen.

heel leuk, je ziet ook overal vrouwen met grote bakplaten met koekjes lopen. die maken ze dan thuis en gaan ze ergens laten bakken, echt leuk! verder is t hier iets toeristischer dan in de vorige dorpjes en dat merk je meteen aan irritante mannen die continu wat tegen je roepen. doen alsof je niets snapt is maar t beste.

ik heb ook nog een heel leuke 2e of meerhandse marokkaanse theepot gekocht. kan ik lekker muntthee in zetten:-)

snachts is het lastig om te slapen. die muezzin (voorganger in de moskee) begint hier al rond half 3 uur een of ander lied te bleren en dan rond 4 komt pas de oproep tot het gebed, pffff. niet handig als je zoals ik al slecht slaapt en dan erna uren wakker ligt. blij dat ze in nederland alleen overdag hun liedjes mogen zingen! juud en ik hebben nog steeds hetzelfde slaapritme, 9 uur naar bed is bijna normaal geworden haha. maar ja de hele dag buiten lopen is toch best vermoeiend en als je dan weet dat je snachts wakker gaat liggen is het best oke:-)

vanmorgen (dinsdag)hebben we lekker eerst weer beetje op ons supermooie dakterras gezeten met uitzicht op de bergen en daarna zijn we naar een ruine van een moskee in de bergen gelopen. erg mooi die uitzichten en heerlijk om weer lekker te wandelen. doet ons goed.

in de rif hier ligt trouwens het grootste wietgebied van de wereld. 42 procent van de wiet komt hier vandaan!!! voor sommigen een reden om speciaal hier naar toe te gaan daarvoor, ons boeit t niet als niet-rokers.

morgen gaan we met de lokale bus naar asilah, onze laatste bestemming voordat we de 31e het vliegtuig terugnemen vanuit fes. het is een grieks uitziend dorpje, weer met veel blauw, ten noordwesten van chefchaoun. we reizen heen via tangier, zien we dat ook nog even. het heeft een strand genaamd paradise beach en dat zou zijn naam eer aan doen dus gaan we nog lekker drie dagen relaxen aan t strand en dan zit t er al weer op! vanuit daar gaan we met de trein terug naar fes op zaterdag.

jeeeee wat gaat de tijd snel en wat een ontzettend gave en afwisselende vakantie is dit geweest: zee, bergen, woestijn, steden, dorpen, echt super! t begin was even zwaar maar dat duurde gelukkig niet lang.

• 27 Mei 2009 - 09:02

Jolanda:

Kimmieeeee!
    De tijd vliegt inderdaad. Wat klinkt het relaxt waar je nu bent!
    Geniet er nog even van!!!
    Liefs, Jo.

• 28 Mei 2009 - 20:45

Petra:

heej ladies,
    DAt klinkt fijn allemaal, ben erg benieuwd naar jullie blauwe foto's! ;-)
    Geniet nog maar fijn! Tot binnenkort.

Dikke knuf,
    peet

• 29 Mei 2009 - 10:07

Han:

Veel plezier nog en goede reis terug!
    Het klinkt allemaal helemaal fantastich!
    groetjes Han