fes en azrou!!! - Reisverslag uit Azrou, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu fes en azrou!!! - Reisverslag uit Azrou, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu

fes en azrou!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimmieeee

19 Mei 2009 | Marokko, Azrou

salaaaaaam,

hier weer een nieuw berichtje! weet niet eens meer precies waar ik was gebleven maar volgens mij in agadir waar onaze plannen beetje op niets uitliepen ;-)

diezelfde avond kreeg ik nog een vette voedselvergiftiging met het bekende boven en onderwerk tegelijk... was niet zo leuk en erg onhandig want de volgende ochtend moesten we de bus terug naar marrakech hebben waar we marnix van juud (met wie ik de laatste twee weken doorbreng) en britt op het vliegveld gingen zetten. was even flink afzien maar gelukkig had ik de pilletjes van mijn lieve collega en surrogaatpapa kees genomen!

we moesten dus het vliegtuig halen smiddags maar niet voordat onderweg de wieldop van de lokale bus eraf vloog en we in de middel of nowhere hebben gestaan een uur totdat we een reservewiel van een passerende bus eronder konden zetten. niet zo fijn als je je doodziek voelt haha. maaaaaar allemaal goedgekomen en britt en marnix uitgezwaaid. de volgende dag was ik alweer beter. keesieee bedankt fur die pîllen.

juud en ik bleven nog een nachtje in marrakech en zijn lekker vroeg gaan slapen (onze slaapwensen zijn identiek, elke ochtend rond 6 uur al wakker en net ons eerste middagdutje gedaan;-))
de dag erna, zondag, hebben we de trein naar fes genomen die er 8 uurtjes over deed. was echt helemaal prima en leuk. fes was echt heeeeel anders dan marrakech: veel minder irritante mensen, iedereen lekker rustig, niet bedonderd, heeeerlijk! de medina was ook veel leuker en we konden zelfs spulletjes kijken zonder naar binnen te worden getrokken. erg leuk gehad daar. maandag zijn we bij de leerlooijerijen geweest met al die bakken die je misschien wel kent van plaatjes. erg mooi om te zien, maar niet lekker om te ruiken. ze maken t leer namelijk voor t verven soepel met duivenpoep, jukkkkk.
verder zijn we de hele medina doorgecrosst zonder echt te verdwalen! en dat terwijl juud en ik beide de verdwaalkoniginnen zijn! ging heel goed en was leuk om al die souks te zien waar mensen alles ter plekke maken: koperwaar, schoenen, kleding; sieraden, echt alles wat je maar kunt bedenken!

vanmorgen hebben we de lokale bus naar azrou gepakt, een klein stadje tussen de ceder en dennenbossen, heeeeel mooi! het ligt 2 uurtjes ten zuiden van fes. we zijn een van de weinige toeristen ( in de bus de enige)maar dat is wel leuk. we hebben weer een very cheap hotel met dakterras, supergezellig ingericht. nadat we aankwamen zijn we naar een grote regionale berbersouk gegaan waar we dus echt de enige toeristen waren haha. heeeel leuk, overal groentetjes; plastic spulletjes, kleding. ik heb er zelfs nog een kadootje gekocht. was heel leuk en juud en ik waren helemaal happy. lekker tussen de beboste bergen in de natuur! vanmiddag in een tentje met alleen maar marokkanen gegeten voor heel weinig en die man was maar wat trots dat wij bij hem kwamen eten. we zijn meteen uitgenodigd om de couscous te proberen naast de tajine van vandaag:-)na een lekker dutje gaan we zo avondeten en dan morgen proberen op eigen houtje een wandeltocht door de bergen en bossen hier te maken. waarschijnlijk gaan we daarna door naar meknes, waar juud nog graag heenwilde.

nou dat waren onze avonturen tot nu toe weer. het gaat super hier, eigelijk vanaf t moment dat we uit marrakech vertrokken. dus al met al eigenlijk maar drie dagen gebaald. valt dus reuze mee op al die weken marokko!

oh ja; als je me wilt mailen, graag op hotmail want tele2 kan ik nagenoeg nergens openen. tot de volgende keer!

  • 19 Mei 2009 - 19:20

    Peet:

    Nou dat klinkt hardstikke leuk!! Heel veel plezier saampies!

    Dikke zoen uit Utreg

  • 20 Mei 2009 - 06:38

    Wijn:

    heyy kimmmie,

    misschien heb ik binnenkort nog wat leuke dingen voor je,hier werken wat gasten uit die omgeving. als ik ze zie vraag ik wel of ze nog leuke plekjes weten ed oke?
    enjoy and kus

  • 20 Mei 2009 - 09:44

    Ome Alex:

    Hey Kim en Judith!
    Wat cool allemaal!!!
    En wat schrijf jij leuk, Kimmie.
    Ik moet altijd zo lachen!!
    Tot latersss...


  • 21 Mei 2009 - 06:15

    Maaike:

    Leuk hoor Kimmie!! Klinkt heel goed! En bedankt voor dei mooie verjaardagskaart voor Morris!!!

    xxxx

  • 21 Mei 2009 - 08:06

    Han:

    Klinkt heel goed!! En nog bijna anderhalve week te gaan, super!

    Heel veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Azrou

Kimmmiee in Marokko

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2009

winderig asilah

26 Mei 2009

chefchaoun

24 Mei 2009

meknes, moulay idriss en chefchaoun

23 Mei 2009

azrou

19 Mei 2009

fes en azrou!!!
Kimmieeee

Mijn grootste passie: reizen!!!!

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 62978

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 04 Oktober 2013

Kimmieee in Turkije

01 December 2010 - 29 December 2010

Kimmmieee in Sri Lanka

02 Mei 2009 - 31 Mei 2009

Kimmmiee in Marokko

Landen bezocht: