De laatste week:-( - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu De laatste week:-( - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu

De laatste week:-(

Door: Kim Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Kimmieeee

23 December 2010 | Sri Lanka, Colombo

Oei, ik zie dat ik in mijn vorige bericht de verkeerde Ella had ingetypt. Temperaturen onder nul hebben we hier niet hoor! Wat een verhalen hoor ik toch allemaal, jee!

Ik ga nu aan waarschijnlijk het laatste verhaaltje beginnen, vanuit een strandtent met gratis wifi, hoe relaxed:-)

Ella was prachtig. We zijn naar de top v Ella Rock gelopen met de Zuid-Afrikaanse Ben. Op de top was t nog FF spannend toen er opeens een hele zwerm met joekels van bijen op ons afkwam. We wisten niet hoe hard we naar beneden moesten rennen, pffff. Zaterdag zijn we door de theeplantages naar nog een bergtop gelopen. Wat een uitzicht! Alles is zo groen hier!

Die middag hebben we de trein naar Haputale gepakt ( nu hadden we wel een zitplaats) waar we naar de beroemde Liptons Seat zijn gegaan. Dat is op de top van weer een berg waar Sir Lipton ( Ja die van de thee) vaak zat bij zijn enorme theeplantages. Een groot deel van de thee komt namelijk hier vandaan. We hadden mazzel want tien minuten na aankomst was er niets meer te zien door optrekkende mist. Daarna nog een enorme theefabriek gezocht, wauw gaaf zeg die apparaten en wat een werk om thee te maken zeg.

In Haputale (een dorp dat een groot deel vd dag in mysterieuze mist is gehuld) zijn we nog op de thee geweest bij een moslima die met een Christen is getrouwd ( ja hier kan dat gewoon). Ze vertelde dat ze op haar 14e al haar eerste kind kreeg, pffff. We hebben haar wat geld voor schoolspullen gegeven.

Na Haputale zijn we naar het zuiden gegaan, naar Tissa. Vanuit daar hebben we een safari naar Yala National Park gedaan. We zouden daar naast olifanten en beren ook luipaarden kunnen zien. Het was echt gaaf ( niet echt door de beesten, ben verwend in Afrika) maar vooral door de Sri Lankaanse toeristen die op elkaar gepakt in gammele jeeps reden en naar ons zwaaiden. Op t laatst zou er op een rots een luipaard te zien zijn. Hele park in rep en roer en wij gasten in hoge snelheid over een stoffige weg ernaartoe. En daar sta je dan met tien jeeps op een kleine rots terwijl t luipaard ergens verderop zit te gniffelen. Geweldig! Niet meer gezien dus. Maar de baby olifant maakte alles goed:-)

En nu zitten we na 2 dagen strand in Tangalle weer aan t strand in Mirissa, Ann aan t bier en ik aan de Vodka/sprite, aan zee in een strandtent. Morgen kun je hier dansend kerstavond doorbrengen. Aiiiiii, wordt afzien aangezien we met moeite tot half tien kunnen opblijven (hele dag buitenzijn maakt moe en ik heb pas drie nachten normaal geslapen zonder om de 2 uur wakker te zijn). Maar ook wij gaan kerst vieren dus FF doorbijten morgen;-).

Dit is trouwens mijn eerste reis in tien jaar waar ik geen voedselvergiftiging en diarree heb. A coke a day, jeeps the doctor away!! Helaas vinden mijn darmen al die rijst en witbrood niet zo fijn en mis ik de laxeertabletten die ik thuis heb gelaten haha.

Mijn packpack zit al tot de nok vol met slippers, eetschaaltjes van de markt, plastic vaasje, plastic boeddhistische meuk voor aan mijn fietsmand en de meest walgelijke haardingen voor mijn oud en nieuw glitter en glamour Alice in Wonderland feestje!!!

En nu maar hopen dat de luchthaven in Londen open is volgende week want daar moeten we overstappen. Als alles goed gaat landen we de 29e om 18.30 op Schiphol. Tot snel!

Een heeeeeel fijne kerst allemaal en voor wie ik niet meer zie voor nieuwjaar: een gelukkig 2011!!

Groetjes Kim

  • 23 December 2010 - 14:49

    Judith:

    Geniet nog dat laatste weekje daar!
    Kerst in Sri Lanka, dat wordt vast een kerst die je niet snel vergeet.
    Toffe foto's ook! Ik ben nu al benieuwd naar de rest van de serie!
    Hier zijn de temperaturen wel onder nul en er ligt al zelfs al een week (of langer?) sneeuw. Zo mooi, ik geniet heel erg van de witte wereld buiten!
    Veel plezier nog en tot oud en nieuw!

    Liefs Juud

  • 23 December 2010 - 16:44

    Jolanda:

    Hele fijne Kerst!!!!
    En tot gauw in het nieuwe jaar.
    Liefs, Jo.

  • 23 December 2010 - 22:13

    Natalie:

    Een hele bijzondere kerst daar! Veel plezier!

  • 24 December 2010 - 11:37

    Ome Alex:

    Yo Kimmie,
    Wat gaaf allemaal! Blijf nog ff leuke verhalen tikken... dan kan ik wegdromen op kantoor!
    Tot ziens weer in Nederland! Sterkte met de kou! En fijne Kerstdagen!!!

  • 27 December 2010 - 13:03

    Je Vader:

    Hallo Kim , ik heb genoten zoals altijd van je belevenissen. Af en toe denk ik dat het teveel van het goede is (krokodillen, busongeluk) maar blijkbaar past dat bij je (heb je niet van mij of van je moeder dus er moet ergens een avonturier in de familie zitten, waarschijnlijk generaties geleden). Ik zal blij zijn als je weer veilig in Nederland bent ook al is het dan in een winterse sfeer. Liefs, je vader.

  • 27 December 2010 - 15:44

    Han:

    Heel veel plezier nog de laatste paar dagen Kimmie en alvast hele goeie reis terug!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimmieeee

Mijn grootste passie: reizen!!!!

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 62984

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 04 Oktober 2013

Kimmieee in Turkije

01 December 2010 - 29 December 2010

Kimmmieee in Sri Lanka

02 Mei 2009 - 31 Mei 2009

Kimmmiee in Marokko

Landen bezocht: