Dat was nog FF spannend! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu Dat was nog FF spannend! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu

Dat was nog FF spannend!

Door: Kim Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Kimmieeee

30 December 2010 | Nederland, Utrecht

Hallllloooo allemaal,

Vanaf mijn IPhone tik ik dit laatste bericht omdat mijn laptop kapotgevroren is!

Het strandfeestje met kerstavond was in een woord geweldig en hilarisch (dat zijn dus twee woorden Kim). Er waren meer locals dan toeristen en wij waren de eerste die gingen dansen, wat de Sri Lankanen natuurlijk heel leuk vonden. Dus dan heb je zo een hele zwerm achter je aan die met je wil dansen (dat kunnen Sri Lankanen dus niet, ze staan erom bekend geen ritmegevoel te hebben en dat klopt!!!), op de foto wil etc. We hebben ons ziek gelachen onder het genot van gin-tonic, lokale wisky en bier (Ann dan). De foto's van dit maffe festijn ga ik nog wel posten op Facebook.

We hebben nog heerlijke strandwegen gehad, waarna we nog 2 dagen in de oude Nederlandse koloniale stad Galle zijn geweest. Erg mooi, eenderde van de inwoners bestaat uit buitenlandse kunstenaars, fotografen en dichters. Konden we eindelijk keertje Luxe koffie in een café drinken jum!

De laatste dag hebben we doorgebracht waar we ook begonnen zijn: in Negombo waar we nog hebben geshopt. En toen om half een snachts opstaan om in een tuk-tuk naar t vliegveld te gaan. Dat hadden we overdag op straat weten te ritselen met ene Fareed. Die maakte ons laatste ritje op de Sri Lankaanse weg flink spannend door achter t stuur in slaap te vallen!! (ze gaan hier normaal tussen 9 en 10 naar bed). We slingerden over de weg, soms kwamen we op de verkeerde weghelft en we stonden af en toe bijna stil! We hadden t pas best laat door. Gelukkig zag de politie m ook raar rijden en werden we stilgezet. Maar hij mocht gewoon doorrijden. Oh man, wat was t eng zeg, damn! Maar ook deze keer hadden we Sri Lankaanse engeltjes op onze schouders en kwamen we voordat t misging op t vliegveld aan. En maar hopen dat Fareed de terugweg heeft overleefd want Ann werd nog met zijn nummer gebeld nog toen we op t vliegveld waren in Londen geloof ik.

Ondanks, of misschien wel juist dankzij de avonturen was het een geweldige reis waaraan ik met veel plezier nog jaren zal terugdenken!!

En nu zit ik na te genieten van mijn eerste bruine stokbrood met kaas, pindakaas en hagelslag mjum!!!!!!

Groetjes Kim en nogmaals een gelukkig 2011 alvast!

• 30 December 2010 - 09:59

Han En Stijn:

Geweldige reis zo te lezen inderdaad! Sterkte met de kou, de jetlag en de kapotte laptop!

• 30 December 2010 - 11:36

Jolanda:

Fijn dat je weer veilig thuis bent! Wat een avonturen!
    Fijne jaarwisseling en tot snel in het nieuwe jaar!!!
    Liefs, Jo.

• 30 December 2010 - 15:34

Natalie:

Welkom terug! En leuk om te lezen allemaal. Zeer benieuwd naar de rest van de foto's... goeie jaarwisseling!

• 31 December 2010 - 12:55

Margriet:

Welkom terug Kimmie!! Ik hoop dat je nog een beetje bij kunt komen. Geniet van de boterhammen met kaas :-)

Fijne jaarwisseling!
    Margriet