marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu

marrakech

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimmieeee

03 Mei 2009 | Marokko, Marrakesh

merhaba!

dit is even lastig typen want de toetsen zitten op andere plekken... onze reis begon spannend toen ze op het verkeerde vliegveld zaten en nog een uur naar het goede moesten crossen. maar allemaal goedgekomen en nu hebben we er alweer een dag marrakech opzitten. het klopt: net een sprookje... drukke straten, gesluierde vrouwen, ezels, brommers en dat allemaal samen in steegjes van drie meter breed. opzij springen is geen overbodige luxe! vandaag beetje rondgebanjerd in de medina waar we ook een riad hebben voor 12,50 met ontbijt.

Erg fotogeniek allemaal maar ik durf me nog helemaal te laten gaan. Het eten is simpel maar lekker en goedkoop: avondeten met verse jus voor 10 euri voor 2! morgen gaan we proberen om met een gedeelde taxi naar de ourika vallei te komen. dinsdag gaan we drie dagen de woestijn in met een tour. Plan voor daarna: de bergen rond imlil in en daarna naar een vallei rond tafraoute ten zuiden van marrakech. vanuit daar naar de kust bij essouira. geen idee of t allemaal lukt, we gaan t meemaken!

tot nu toe vind ik t echt super, echt in een andere wereld met heel veel indrukken. de mensen zijn superaardig en behulpzaam. we kunnen ook al aardig overweg met afzettende taxichauffeurs... kan nog beter maar veel oefenen;)

dit typen kost echt heel veel tijd met t toetsenbord dus genoeg voor nu! we gaan lekker eten!

• 04 Mei 2009 - 08:16

Ome Alex:

Wat gaaf allemaal!!!
    Geniet ervan!

• 04 Mei 2009 - 08:41

Natalie:

Ha ja, dat weet ik nog, dat de toetsen verkeerd zitten. Maar ja je mag blij zijn dat het geen Arabisch is! ;-)

Genoeg plannen zo te lezen! Heb je ook al zo'n mini-taxi uitgeprobeerd? Dat is echt eng! En niet verdwalen in de medina hoor!

Veel plezier!

• 04 Mei 2009 - 08:41

Jolanda:

Hoi Kimmie!

Wat leuk om te horen dat je het zo leuk vindt! Geniet ervan, klinkt als hele leuke uitstapjes!

Oh, 1 goede raad, ik kan het niet laten:-) let op wat je eet (en drinkt!). Het is niet cool om ziek te worden.

Have fun!!!