marrakech deel 2 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu marrakech deel 2 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu

marrakech deel 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimmieeee

04 Mei 2009 | Marokko, Marrakesh

merhaba...
hoe enthousiast t begon, hoe erg we nu even een dip hebben..vandaag zouden we naar de ourika vallei gaan met een gedeelde taxi. uiteindelijk na lang onderhandelen ok prijs voor 2 want geen andere toeristen gevonden. (achteraf stonden we op verkeerde plek maar dat had die jongen uit t hotel niet gezegd).
onderhandelen is hier echt vermoeiend want ze weigeren om met meter te rijden en willen na afgesproken prijs soms het wisselgeld niet terug geven.
maar goed flink boos worden en je geld terug eisen helpt, als je maar in de taxi bljft zitten zodat ze niet wegrijden.

nu vandaag...we zouden hele dag taxi hebben heen en terug en lekker kunnen wandelen in de vallei waar zeven watervallen zijn. t begon nog leuk alhoewel chauffeur alleen frans sprak. hij reed rustig en leek vriendelijk. toen werden we gedropt bij winkels en af en toe voor foto. hij werd echt steeds handtastelijker en wilde met ons op foto en greep ons de hele tijd hardhandig vast. we voelden ons echt geintimideerd en werden beetje bangig.

opeens na een uur draaide hij om en reed terug!!! wij zeggen dat dat niet kon want we hadden hele dag met wandelen etc afgesproken en nog niets gezien!!!
maar nee hij werd heel boos en begon te schreeuwen en ging opeens levensgevaarlijk hard rijden op bergweggetjes. Hij deed superagressief en eiste opeens heel veel extra geld voor benzine. eerst zei ik nee maar hij werd zo agressief dat ik t maar gaf want hij kwam helemaal naar me toe hangen en we waren echt doodsbang.

Hij ging steeds harder en gevaarlijker rijden en we stonden echt doodsangsten uit dat hij iets met ons zou doen. we waren zoooo blij da we heelhuids terug waren in marrakech terwijl we juist even wegwilden uit de drukte hier. we stonden echt allebei te shaken van angst en woede dat we zoooo belazerd waren.

toch jammer zon ervaring want het werpt echt een schaduw op je vakantie en t maakt t lastig om mensen hierna nog te vertrouwen. we weten ook wel dat we ons morgen beter voelen, dan gaan we fijn drie dagen de woestijn in. voor nu gaan we even slapen tot t avondeten om bij te komen van deze enge ervaring.

hopelijk blijft t bij deze ene keer en gaat t voor de rest oke!!!!

heel veel groetjessssss

• 04 Mei 2009 - 16:07

Hanneke:

Hè bah wat een klootzak! Ik hoop ook echt voor jullie dat het bij deze keer blijft en dat de rest van de chauffeurs gewoon vriendelijk en behulpzaam zijn. BAH!
    Heel veel plezier in de woestijn, wordt vast prachtig!

• 04 Mei 2009 - 16:40

Petra:

Jemig, wat een verhaal! Kan me voorstellen dat jullie nu beetje bibberig zijn! Staan er in de Lonely Planet geen betrouwbare gidsen of organisaties waarmee je een toer kunt doen? Veel succes! En de woestijn wordt vast erg mooi :-)

Dikke knuf,
    Peet

• 04 Mei 2009 - 17:06

Mieke:

Je hebt toch wel aangifte gedaan he?! ;-)

Maar gats, wat een enorme eikel! Hopenlijk blijft het bij deze ene lullo en ben je weer een verhaal rijker...

Veel plezier daar!!

• 04 Mei 2009 - 17:12

Noekie:

Nou dat zal wel even schrikken zijn geweest! Jammer dat zo'n vent het dan weer verpest voor jullie. Kijk in ieder geval maar uit met die gekke mannetjes daar!
    Liefs Noekie

• 04 Mei 2009 - 17:23

Oscar:

Vervelend verhaal Kimmie, hopelijk hoef je dat niet vaker mee te maken!
    Hier gaat alles goed, Pluk vind het heel gezellig(eigenlijk iets te als je begrijpt wat ik bedoel) met mij.
    Nou veel plezier komende tijd!!

• 04 Mei 2009 - 17:27

Coensel:

Misschien kunnen jullie voor de rest van de reis beter een husband in huren?! Hebben ze misschien iets meer respect voor jullie, de basterd. Veel plezier met al dat zand de komende dagen!

Groetjes!

• 04 Mei 2009 - 20:27

Maaike:

Vervelend verhaal. Wel leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven en leerzaam. Liefs, Maaike

• 04 Mei 2009 - 22:00

Je Vader:

hallo Kim en Britt, van dit soort tuig zitten er veel in deze islamitische landen. Dus ben er niet te naief in. In Egypte hebben we ook genoeg meegemaakt. Hebben geen enkele respect voor vrouwen. Advies; Ga niet alleen reizen maar ga in groepen via reisbureaus en blijf uit de buurt van dit soort. Ook met zijn tweeen heb je niet veel te vertellen als het er op aan komt.
    Liefs van jullie vader

• 05 Mei 2009 - 09:12

Maaike En Bas:

Hoi Kim (en Judith),

Ik was al helemaal vergeten jullie fijne reis te wensen en nu, terug van Parijs, lees ik al jullie verhalen. Jullie zijn er al! Wat een vreselijk verhaal zeg van die nep-gids. Laat je niet kisten door dit voorval hoor. Misschien iets voorzichtiger zijn, maar vooral ... straks extra genieten van de woestijn-tour!

Groetjes!

• 06 Mei 2009 - 09:53

Maaike:

Hey liefie!

Bah wat naar zeg maar jah Marokkaanse mannen zijn niet te vertrouwen, dat had ik je toch ale eens vertelt?
    Heej maar lekker weer gaan genieten en misschien iets meer de toerist uithangen met andere toeristen. Wett het ook niet.

doeiiiiii

• 06 Mei 2009 - 12:30

Natalie:

Jemig, wat ontzettend klote zeg! Mannelijk gezelschap 'inhuren' is inderdaad nog niet zo'n slecht idee bij uitstapjes als deze. Zodra er een man bij is, zijn ze gelijk niet meer geïnteresseerd!

Sterkte verder! En hopelijk iets meer plezier in de woestijn (ik duim voor geen regen/onweer!)