imlil - Reisverslag uit Imlil, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu imlil - Reisverslag uit Imlil, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu

imlil

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimmieeee

09 Mei 2009 | Marokko, Imlil

hoi allemaal, we zijn nu in imlil, een dorpje in de hoge atlas, nog geen twee uur vanaf marrakech. om hier te komen hebben we flink moeten afzien want er waren geen toeristen om een grote taxi mee te delen.we durfden niet meer alleen dus hebben we lang gewacht en toen vonden we een ierse .erg fijn want we voelen ons hier niet echt prettig alleen met schreeuwende taxichauffeurs die ruzie om ons maken.

die vrouw leek op zick oke, ze woont hier maar achteraf bleek dat ze ons wilde ovehalen om in hotel van bevriende marrokaan te overnachten toen we hier aankwamen. en ja hij kon ons ook wel gidsen. we hadden al een hotel geboekt en die eigenaar rnaar buiten toen hij dat door had. wij hadden toen nog niets door en dachten wow wat een agressieveling. toen we later gingen inchecken vertelde hij dat die vrouw dat altijd deed en klanten van hem afpikte en klanten voor die marokkaan regelde tegen azetprijwen.

toch irritant dat je zo weinig mensen kunt vertrouwen. daar hebben we t best moeilijk mee vaak. elke dag worden we wel opgelicht eigenlijk, dat is wel jammer maar tis niet anders. een taxi regelen voor een normale prijs is elke dag een gevecht, maar lukt ons aardig. na gisteren hier zwaar opgelicht te zijn in een cafe voor lunch gaan we vandaag vol goede moed de hoogste berg hier beklimmen, voor de helft maar hoor ha ha, vijf uurtjes max gnif.

gisterenavond hebben we met een frans stel spellejes gedaan in ons hotel waar we voor zeven vijftig slapen en lunch en avondeten hebben, was erg fijn en gezellig met ze. ook samen gegeten. het hielp ons prima over ons dipje heen. we ontdekten ook dat zij gewoon niet echt doorhebben, net zoals de japanners tijdens onze woestijntocht, dat ze opgelicht worden. ze betalen bv ook twee keer zo veel voor het hotel. mischien dat wij hollanders te gierig zijn en teveel op de centen letten ozo. iedereen betaalt zonder mokken de veel te hoge bedragen. wij worden daar elke keer heel sjaggie van haha.

maar goed vandaag wandelen in de hoge atlas, morgen naar essaouira en daarna als t nog lukt naar tafraout in het zuiden. de natuur is hier echt heel mooi dus we proberen zo min mogelijk in de drukke stad marrakech terug te hoeven. is niet echt ons ding merken we. dus zo lekker wandelen, yeahhhhhhhhh. tot de volgende keer maar weer

• 09 Mei 2009 - 10:00

Tinus:

Hi meiden!

Jee, wat maken jullie veel mee zeg, ongelofelijk. Tja, en al die toeristen die nooit afdingen verpesten het wel een beetje voor de reizigers die niet afgezet willen worden... lastig. Maar gelukkig is de natuur prachtig, het klinkt erg mooi. De woestijn was vast helemaal geweldig, wow! Morgen een dagje hollands strand voor mij&family, ook best ok ;-)
    Nou, geniet ervan en pas goed op jullie zelf!!

Dikke knuffel

• 09 Mei 2009 - 21:10

Han:

Ben helemaal verbaasd dat ze schijnbaar in Imlil internet hebben, haha, had ik niet verwacht.
    Het is daar prachtig dus genieten zou ik zeggen!
    Heel veel plezier nog!
    groetjes Han

• 10 Mei 2009 - 08:16

Noekie:

Ik denk idd dat wij het sneller door hebben als we afgezet worden. Maar toch zwaar irritant lijkt me. Wandel ze!
    Dikke x

• 10 Mei 2009 - 19:01

Moeder Vlieg:

jeetje kom net terug uit lux en wordt nu overspoeld door allerlei wilde indianen verhalen. Nu vergeleken met jullie hebben wij een heel rustige vakantie gehad.Het enige bij ons was dat heel de wintervoortent in elkaar was gezakt door de hoeveelheid sneeuw en yzel. Maar ook dat is weer goed gekomen. Maar wat een verhalen zeg. Ja wij gaan er zo beetje van uit dat er veel mensen wel te vertrouwen zijn maar helaas gaat die vlieger niet altijd op.En zeker niet in dat soort landen. En door zo,n ervaring krijg je wel even een dipje kan ik me levendig voorstellen. Ik kan alleen maar zeggen blijf heel alert op die dingen en pas goed op elkaar. Jullie zijn toch ook niet van gisteren kusjes van moeder vlieg

• 12 Mei 2009 - 10:42

Natalie:

Hét voordeel van een reisbegeleider hebben is dus dat zij veel van de onderhandelingen voor je doet en weet hoe je de mensen redelijke prijzen laat vragen.

Het erge is inderdaad dat veel van die toeristen, bijv. Britse en Amerikaanse, die hoge prijzen gewoon betalen, waardoor je zelf al snel gierig gevonden wordt. Maar het dwingt ook wel weer respect bij ze af als je wél afgedongen hebt en een eerlijke prijs hebt gekregen! Ik was daar met een vriendin die zelfs voor Berber werd uitgemaakt, omdat ze zo goed aan het afdingen was. Voor mij trouwens!

• 28 November 2014 - 00:09

Moes:

Beetje late reactie, 5 jaar later, mail of bel mij wanneer je voornemens hebt om naar marrakech te komen. Dat scheelt een hoop geld en stress.

marrakechexpert@gmail.com

Gr