essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu

essaouira

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimmieeee

10 Mei 2009 | Marokko, Essaouira

hallllooooooo,

hier alweer en berichtje vanuit marokko. gisteren hebben we 6 uurtjes gewandeld in de hoge atlas bij imlil. was supermooi en heeeeeerlijk. door niemand lastiggevallen en iedereen wees ons gratis de weg haha. fijn om te zien dat er ook gewoon aardige mensen zijn. toen we boven waren een heerlijke tajine gegeten in een klein berberdorpje.

daarna met judith en marnix gekletst want die bleken net aangekomen in imlil!!!! echt heel grappig. ze hadden dingen heel anders ervaren dan wij. denk dat het echt veel makkelijker is met een man. met ons gaan de marokkanen niet echt praten ofzo gewoon voor de lol, das wel jammer. maar we hebben besloten dat we ons er bij neerleggen en ons t niet meer zo gaan aantrekken, das veel beter en leuker!

vanochtend terug naar marrakech gegaan en daarna meteen door naar hier: een heerlijk relaxt dorpje aan de kust. we hebben een prima hotel voor 5 euro per nacht met een dakterras met zeezicht, jihaaaaaa. ik denk dat we hier wel even blijven;-) in tegenstelling tot marrakech niet opgelicht met taxi en we worden niet echt lastiggevallen, op een klap op mijn kont na net. werd net wel een winkel ingesleurd door een jongen die mijn birkenstock sandalen wilde ruilen voor zijn gympen haha. erg gelachen. hij is muzikant en we moesten mee naar een cdwinkel om zijn cd te luisteren hahahaha. hij werd een beetje te gezellig en toen hij om mijn nek ging hangen zijn we maar gegaan gnif. toch zijn de mensen hier veel aardiger, je kunt er echt mee lachen! mijn birkenstocks heb ik maar gehouden;-)

we gaan misschien onze plannen wijzigen en minder ver naar het zuiden. misschien naar agadir en vanuit daar een trip naar een nationaal park. anders moeten we met een nachtbus naar tafraout en onze lange benen vinden de bussen hier niet zo leuk. britt heeft ook nog maar een week en we willen lekker rustig aan doen.

we beginnen nu echt te wennen hier en worden ook minder boos als we opgelicht worden. we betalen dan maar gewoon soms. net zoals vandaag; we moesten opeens extra geld betalen voor onze backpacks in de bus. tuurlijk grote onzin want we hadden gewoon kaartje. ze vroegen de hele prijs van het kaartje! toen maar de helft gegeven. aan de jongen die geld eiste omdat hij ons de weg had gegeven hebben we lekker niets gegeven haha. er zijn grenzen hoor!

oei toch weer een lang verhaal geworden. we gaan hier zo een lekker ijsje eten en vroeg naar bed want we hebben de halve nacht wakker gelegen vannacht.

doeiiiiii

• 10 Mei 2009 - 20:58

Ome Alex:

Hey meiden,
    Leuk om jullie verhalen te lezen...
    Chill ze!!

• 10 Mei 2009 - 23:02

Wijnie:

heyyyy,
    leuk alle verhalen te lezen van jullie!
    de mooie dingen maken alles goed toch?
    heb t gezellig en leuk!
    x wijn

• 12 Mei 2009 - 10:45

Natalie:

Agadir, daar is toch die kloof! Moet je doen hoor en ook daar wandelen, is heel mooi en zeer de moeite waard!

• 12 Mei 2009 - 20:23

Noe Noe:

Fijn om ook weer iets gezelligs te lezen (ging me al zorgen maken). Doe Britt veel groetjes van mij!
    Dikke x