agadir - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu agadir - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Kimmieeee Nelissen - WaarBenJij.nu

agadir

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimmieeee

14 Mei 2009 | Marokko, Agadir

salam alaikum!

ons laatste avondje agadir dus weer even een update. we hebben niet zoveel gedaan de laatste dagen, of ja wel geprobeerd,maar niet gelukt.

de mensen zijn ook hier weer superaardig, taxis rijden standaard met meter, niemand die ons belazerd, helemaal top!

dinsdag hebben we eigenlijk alleen een wasje gedaan en op het plein voor ons hotel gezeten na de reis vanuit essaouira. onze hotelkamer ziet er niet uit, helemaal afgebladderd en overstroming na t douchen maar ach, wat wil je voor 6 euri per nacht! lekker budget reizen;-) het eten is hier 3,50 voor drie gangen!!! en nog lekker ook.

gisteren wilden we nog een dagje strand, maar na twee uur begon het zoooooo hard te waaien dat ze alles gingen opruimen. we werden echt gezandstraald en dat terwijl het hier windvrij zou zijn. volgens de jongen van t strandje niet in mei! dit ging elke dag zo, balennnnnn. gelukkig zijn we ondertussen verslaafd aan yatzee haha. savonds hebben we daar mc donalds gegeten, schaammmm. maar na al die tajine best lekker.

we waren nog getuige van een bizarre kopelactie aan t strand. een jongen die op t strand werkte zat met een turkse toerist te praten. opeens hoorde ik m zeggen: als je met mijn zus trouwt moet je wel van haar houden. et voila, een kwartier later was daar de zus, ze werden voorgesteld, gingen even praten in de strandtent en daarna samen weg, bizarrrrr.

vandaag zouden we met een grand taxi (met 6 man zit je dan op elkaar gepropt als sardientjes) naar een van de mooiste watervallen van noord afrika gaan. daar waren we min of meer hier voor naar toe gegaan. het ging allemaal goed, iedereen weer relaxt, geen geschreeuw, niet afgezet, maar helaas... een heel zielig stroompje water, het had deze maand te weinig geregend...oh wij balen, zonde van de tijd en het geld! en terug konden we geen taxi meer krijgen, iedereen reed door en moesten we een uur terug naar boven lopen in de hitte. op t laatst nam een chauffeur ons gratis mee en regelde een taxi terug naar agadir. superaardig!
wel erg jAMMER dat we hier niet hebben kunnen doen wat we wilden, maar niets aan te doen! gelukkig heb ik nog twee weken!

op terugweg zaten we met vier mannen in de taxi, 2 uur op elkaar geplakt haha, maar hier voelt het in ieder geval veilig..zon verschil met marrakech!
de politie is hier trouwens zo corrupt als wat, ze laten je gewoon stoppen en dan mag je alleen door als je geld geeft, aiai. de chauffeur doet dan alsof hij een hand geeft en daar zit t geld dan in.....

nou dat waren onze dagen hier haha, niet veel bijzonders dus en de blaadjes yatzee vliegen er doorheen;-). morgen gaan we terug naar essaouira omdat we niet terug naar marrakech willen. daar gaat britt nog even shoppen en we hadden bedacht dat we weleen keer naar de hammam willen. strand gaat ook daar niet lukken want sinds twee dagen waait t daar ook vertelde een jongen ons! maar voor essaouira is dat normaal. en zaterdagochtend is t terug naar marrakech en britt en marnix van judith uitzwaaien! jaaaa en dan nog twee weekjes naar t noorden met judith. denk eerst naar fes en hopelijk nog naar chefchaoun, verder nog geen idee!

nou bessalama!

• 14 Mei 2009 - 21:17

Noekie:

Lieve sisters....leuk om te lezen allemaal!
    Brittje wanneer kom jij eigenlijk naar huis?
    Dikke x

• 15 Mei 2009 - 09:22

Coby:

Leuk om je verslag te lezen hoor.
    Nog veel plezier!